English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

برگزاری مراسم سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و گرامی‌داشت روز زن در شرکت تهران

برگزاری مراسم سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و گرامی‌داشت روز زن در شرکت تهران
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به نقل از روابط عمومی شرکت تهران، به منظور گرامی‌داشت سال‌روز ولادت حضرت فاطمه (س) و پاسداشت مقام ارزشمند زن و مادر، مجلس بزرگداشتی در روز 19 اسفند ماه 1396 در محل نمازخانه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالحی در سخنانی ضمن عرض تبریک عید بزرگ سال‌روز ولادت برجسته‌ترین چهره زن در تاریخ بشر، حضرت فاطمه زهرا(س)، به تکریم و جایگاه والای زن و مادر در دین مبین اسلام پرداخت.

وی در ادامه به نحوه تکریم پیامبر اسلام(ص) نسبت به بانوان به‌ویژه دخترگرامیشان اشاره کرد که حضرت احترام خاصی را برای فاطمه(سلام‌الله‌علیها) قایل بود، به استقبالشان می‌رفت، دست او را می‌بوسید و تکریم می‌نمود. همه اینها بر دو نکته مهم استوار بودند یک: مبارزه عملی با افکار دوران جاهلیت اعراب که با دختران خود با خشونت رفتار می‌کردند و برای زنان هیچ ارزش انسانی و اجتماعی قایل نبودند و دوم نشان دادن و معرفی کردن جایگاه والا و مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) در عالم هستی به مردم که اشاره مختصری به تبیین حدیث «لولاک» و حدیث  «فاطمة ام‌ابیها» دارد؛ بدین مضمون که «ای احمد! اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود، تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود، شما دو نفر را خلق نمی‌کردم.»

گفتنی است؛ «علیرضا دشت‌دار» ذاکر اهل بیت(علیهماسلام) نیز در این مراسم با مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی فضای معنوی خاصی به این مراسم بخشید.

۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ۱۰:۱۲
تعداد کلیک: ۱,۵۰۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500