English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بازدید دادستان تهران از شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی تهران

بازدید دادستان تهران از شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی تهران
دادستان تهران در صدر هیاتی از شرکت انبارهای عمومی وخدمات گمرکی تهران وگمرک تهران بازدید میدانی به عمل آوردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت انبارهای عمومی وخدمات گمرکی ایران به نقل از روابط عمومی شرکت تهران، «علی صالحی» دادستان عمومی وانقلاب تهران به همراه «سید حسین میر ابراهیمی» معاون دادستان تهران، «وحید خدرویسی» مدیر دفتر بازرسی وعملکرد گمرک ایران، «طاهره هامون نورد» مدیر کل گمرک غرب، «علی رضا اکپر پور» مدیر کل گمرک فرودگاه امام خمینی(ره)، «نبی اله رجب زاده» سرپرست شرکت انبارهای عمومی وخدمات گمرکی تهران، «عبدالرضا کشاورز» مدیر کل گمرک تهران وجمعی از مدیران اموال تملیکی و گمرکات، از محوطه‌های عملیاتی این شرکت و گمرک تهران بازدید میدانی به عمل آوردند.

 در این بازدید دادستان تهران با تاکید بر تشکیل قرارگاه تعیین وضعیت کالاهای بلاتکلیف موجود در گمرک و شرکت انبارهای عمومی تهران گفت: در بحث ترخیص وتعیین تکلیف کالاها در انبارهای گمرکات وسازمان اموال تملیکی با ورود شخص رییس قوه قضاییه عزم جدی به وجود آمده است وتمام مسئولان به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند تا اقدامات به نتیجه برسد.

وی پس از حضور درانبارها و اطلاع از نحوه نگهداری کالاها ، سال ورود ‌و علت عدم ترخیص آن‌ها اظهار کرد: به جهت تسریع در فرایند تعیین تکلیف وجلوگیری از خسارت به کالاهای متروکه و انتقال و نگهداری کلیه کالاهای مذکور به یکی از انبارها و تحویل در محل به سازمان اموال تملیکی و برگزاری مزایده فوری اقدام لازم هرچه سریع تر صورت پذیرد.

در ادامه این بازدید سرپرست شرکت تهران نیز ضمن خیر مقدم به دادستان محترم وهیات همراه ادامه داد: نقش شرکت انبارهای عمومی در فرایند وضعیت کالاهای متروکه شاید کمتراز پنج درصد است و اکثریت این مسئولیت متوجه سازمانهای همجوار می‌باشد ولی متاسفانه حجم بالایی از انبارهای این شرکت توسط این کالا‌ها اشغال گردیده که نیاز به بررسی فوری دارند.

همچنین وضعیت کالا‌های متروکه در گمرکات کشور بیانگر اثربخش نبودن فرآیند رسیدگی به وضعیت این کالاها بوده است که برای حل اساسی این موضوع نیاز به آسیب شناسی کل فرایند و حل آن در بستر سامانه‌های الکترونیکی می باشد.

گفتنی است؛ دادستان تهران با بازدید از محل نگهداری خودروهای سواری و اخذ توضیح در مورد علت عدم ترخیص آن‌ها، دستور ارسال فهرست خودروهای موجود ظرف ۴۸ ساعت و تعیین تکلیف فوری ظرف یک هفته را صادر کرد. 


 

۵ شهریور ۱۴۰۱ ۱۹:۰۳
تعداد کلیک: ۸۴۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500