English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

جهرمی در شورای اداری شرکت شهریار: برای کسب درآمد بیشتر از اجحاف در حقوق صاحبان کالا پرهیز کنید / مدیران ارشد با کادرسازی، امید به ارتقای کارکنان را افزایش دهند / نگاه مسئولیت‌مدارانه به کار، روزی را افزایش می‌دهد

جهرمی در شورای اداری شرکت شهریار: برای کسب درآمد بیشتر از اجحاف در حقوق صاحبان کالا پرهیز کنید / مدیران ارشد با کادرسازی، امید به ارتقای کارکنان را افزایش دهند / نگاه مسئولیت‌مدارانه به کار، روزی را ا

جمشید قسوریان جهرمی، رییس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با حضور در شورای اداری شرکت شهریار گفت: از حضور مجدد در جمع همکاران بسیار خوشحالم و از ایشان برای زحمات شش ماهه نخست امسال تشکر می‌کنم.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، وی در بخش نخست سخنان خود با ابراز نگرانی از وضعیت شرکت در آینده و عدم تحقق پیش‌بینی‌ها با توجه به کاهش 24 درصدی در میزان واردات کالا به کشور، ضعف موجود در بخش صادرات و اثرات منطقه‌ای کشور ترکیه، افزود: آن‌چه که در وضعیت شرکت بسیار حایز اهمیت است، صرفه‌جویی حداکثری در هزینه‌ها و کنترل و مدیریت آن است، به‌ویژه در شرکت شهریار؛ چراکه درآمد این شرکت حدود 60 درصد درآمد کل شرکت انبارهای عمومی ایران را تامین می‌کند و هرگونه کاهش در این شرکت، اثر قابل توجهی بر سودآوری شرکت دارد. 

جهرمی با تاکید بر این‌که باید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها حساسیت خاصی داشته باشیم، بیان کرد: می‌بایست برای افزایش درآمدها برنامه ویژه داشته باشیم و برای این امر باید فعالیت در بخش بازرگانی مضاعف شود. همچنین باید افزایش فعالیت‌های غیرگمرکی و توسعه فضاهای غیرگمرکی در دستور کار قرار گیرد. به عنوان مثال باید انبارهای مضاعف بخش گمرکی به سرعت به غیرگمرکی تبدیل شوند. خوشبختانه گمرک جمهوری اسلامی و به ویژه جناب آقای کرباسیان و همچنین آقای کارگری از این امر حمایت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با بیان سهم 6 درصدی شرکت از کالاهای وارداتی به کشور، تاکید کرد: افزایش سهم بازار با منتظر ماندن و یک‌جانشینی به‌دست نمی‌آید. باید در بنادر و سایر گمرکات فعال شویم. همچنین می‌بایست با صاحبان صنایع برای جذب کالا، مذاکره کنیم و از همه مهم‌تر، باید خدمات بهتر و بیشتر به ویژه در بخش خدمات الکترونیکی و حتی امور رفاهی به صاحبان کالا و ارباب‌رجوع ارایه کنیم تا آن‌ها ترغیب شوند و از خدمات شرکت ما بهره ببرند. 

جهرمی با تاکید بر تدوین یک برنامه کوتاه‌مدت با هدف بازاریابی، ادامه داد: باید به سرعت وارد عمل شویم تا حداکثر در سه ماهه آخر سال بتوانیم کمبودها را جبران کنیم، زیرا در حال حاضر بازدهی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با این همه توان، بنیه و سرمایه، مناسب نیست و لازم است تلاش خود را مضاعف کنیم.

بر اساس این گزارش، رییس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: این‌که در محیط کار چه کسی می‌تواند بهتر از دیگری باشد باید با مقیاس میزان ارایه سرویس درست به مشتری سنجیده شود، همان‌گونه که در سنجش اعمال، میزان تقوا است؛ بنابراین اگر برای رضای خدا و رفع مشکلات دیگران کار کنیم، خداوند کمک می‌کند و روزی نیز افزایش می‌یابد. پس باید در محیط‌های کاری خود نیز به این مسئله اخلاقی توجه ویژه داشته باشیم و نوع نگاه، مسئولیت‌مدارانه باشد.

جهرمی در ادامه به مسئله محوری آموزش نیروهای با استعداد در زمینه‌های مدیریتی اشاره کرد و گفت: سطح علمی همه کارکنان شرکت باید افزایش یابد و با دوره‌های ضمن خدمت به فناوری‌های روز مجهز شوند. در این حوزه باید به گونه‌ای عمل کنیم که نیروهای زیر مجموعه هر بخش آموزش ببینند، کارشناسان امید به ارتقا داشته باشند و در سه و چهار سال آینده در هر حوزه‌ای به مدیر نیاز داشتیم از کادر شرکت استفاده کنیم. بنابراین مدیریت ارشد موظف است با نگاه واقع‌بینانه و شناسایی نیروهای مستعد همواره کادرسازی کرده و موجبات ارتقای کارکنان را محیا کند.

جمشید قسوریان جهرمی همچنین از همه مدیران شرکت‌ها و شعب تابعه درخواست کرد: در دو بخش اهتمام ویژه‌ای به مقوله HSE داشته باشند؛ نخست، این‌که چه کالایی با چه مکانیسم‌هایی طبقه‌بندی و در چه مکان‌هایی نگهداری شوند؛ که این موضوع لازم است با اهتمام ویژه در رعایت حق و حقوق صاحبان کالا و عدم اجحاف در حق ایشان همراه باشد؛ به تعبیر دیگر، مراقب باشید برای کسب درآمد گرفتار حق‌الناس نشوید و دوم، حساسیت فوق‌العاده در رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در محیط کار برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان مالی و جانی.

وی در پایان با بیان این‌که بهره‌وری پرداخت شده به پرسنل در پایان این ماه حاصل تلاش خودشان و جزو حقوق حقه ایشان است، گفت: ما همواره سعی داریم تا از تلاش‌ها و زحمات کارکنان شرکت تشکر و قدردانی کنیم و امیدوارم با اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل تا پایان شهریور ماه، بخشی دیگری از مشکلات پرسنلی مرتفع شود و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران همواره روند رو به رشدی را شاهد باشد.

۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱
تعداد کلیک: ۴۱۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500